Ринок електрокарів у перший місяць літа 2022 року показав суттєве зростання. Так, у червні номерні знаки в Україні отримали 1 055 авто на акумуляторних джерелах живлення.

Популярність електротранспорту значно зросла через паливну кризу. У порівнянні з червнем минулого року реєстрація легкових електромобілів збільшилась на 65%, а комерційних – у 2,4 раза, йдеться в публікації "МБ"
Лідером ринку в сегменті електромобілів укотре став Nissan Leaf – 196 реєстрацій. Другим за популярністю є Volkswagen ID.4 – 72 авто. На третьому місці Volkswagen е-Golf – 70. Четвертий результат у Tesla Model 3 – 58 штук. До п’ятірки червня потрапила Renault Zoe, в активі якої 57 зареєстрованих авто.

Яка ситуація з електромобілями на Буковині, розповіли в чернівецьких автосалонах.

Співробітник автосалону "C-авто" Сергій розповідає, що попит на електроавтомобілі значно зріс. Якщо раніше на десять придбаних авто, було лише одне електро-, то зараз це співвідношення 5 до 10.

– Попит дуже зріс. Особливо тоді, коли почали утворюватися черги на заправках, і не було бензину. Купують авто в різних цінових категоріях. Дуже часто люди хочуть Nissan Leaf. Коштує такий не новий 12-13 тисяч доларів. Але запас ходу в нього 90-120 кілометрів. Це дуже мало. Купують і Honda M-NV, її ціна стартує від 24,5 тисячі доларів, але там запас ходу – 480 кілометрів. Це найбільш топовий кросовер, який продається сьогодні, – розповідає Сергій.
Підзарядка електромобілів не викликає труднощів, адже їх можна заряджати навіть вдома.

– Плюс домашньої зарядки в тому, що не "вбивається" батарея. Але тут головне, щоби було заземлення. Якщо ми заряджаємо авто зі звичайних швидкісних зарядок, то батарея швидко зношується. Наприклад, при експлуатації автомобіля протягом п’яти років на швидкісних зарядках, SOH батареї може показати 60-70%. Якщо заряджаєте вдома, цей показник становить 90-93%. Батарея любить повільну зарядку, так вона довше прослужить. Але від домашньої зарядки авто заряджається 8-10 годин, а на швидкісній – за годину, – пояснює співробітник автосалону.

Переваг в електроавтомобілів дуже багато. Перша – економія коштів. Особливо зараз, коли пальне подорожчало і його мало.

– Про переваги електромобілів можна говорити нескінченно. А серед недоліків – те, що людина умовно прив’язується до якоїсь відстані. Якщо у вас міський цикл їзди, тоді це ідеальний автомобіль. Якщо потрібно їздити в інші міста, на великі відстані, тоді потрібно планувати, де можна підзарядитися. Зазвичай люди купують такі авто для себе. Якщо ж потрібно використовувати авто в комерційних цілях, як-от, для таксування, то купують гібриди. Вони так само заряджаються і можуть їхати 50-60 кілометрів на електриці, а потім перемикатися на бензиновий двигун, – додає Сергій.

"Ідеальний варіант для міста"

Ми поспілкувалися і з власником електромобіля Ігорем. Він вже чотири роки не тільки використовує Renault Zoe 2016 року для власних потреб, а й працює таксистом на цій автівці. Купував авто вживаним, обійшлося воно в 14,5 тисячі доларів.

Розповідає, що коли тільки придбав цей автомобіль у 2018 році, всі друзі сміялися з нього, а зараз навпаки хвалять. Своєю покупкою тішиться й досі. Каже, що машина економить велику кількість коштів.