Toyota готується до швидкого розширення інноваційної лінійки електромобілів bZ. Найближчим часом у ній з`явиться, як мінімум, чотири моделі. Однією з них буде високопродуктивна версія нещодавно випущеного кросовера bZ4X. Поява новинки підтвердив головний інженер проекту Дайсуке Ідо. За налаштування електричної запальнички буде відповідати підрозділ Toyota GR Sport. Але остаточного рішення ще не ухвалено.
За словами Ідо, найбільша проблема при розробці такого автомобіля - ризик не отримати потужність або крутний момент від електричної трансмісії. Оскільки GR bZ4X має відповідати іншим моделям лінійки Toyota GR.
Яким буде bZ4X компанія показала у січні цього року у Токіо, продемонструвавши концепт bZ4X GR Sport. При цьому жодної технічної інформації не озвучували. Один із ймовірних варіантів стане двомоторна силова установка потужністю 408 к.с. (Два мотора по 204 л.с.).
Крім bZ4X, Дайсуке Ідо очолює розробку всіх електромобілів Toyota, включаючи надкомпактний C+pod, призначений для внутрішнього ринку Японії. Наприкінці 2021 року марка представила 16 майбутніх електромобілів. Передбачалося, що наступними моделями в bZ-лінійці будуть кросовери – компактний, повнорозмірний, міський та середньорозмірний.

Також інженер Toyota підтвердив розробку нової електричної платформи для компактних моделей. Нагадаємо, що bZ4X побудований на платформі Toyota e-TNGA, призначеної для автомобілів C- та D-сегменту (сімейні седани та позашляховики).
Габаритна довжина Toyota bZ4X становить 4690 мм, ширина – 1860 мм, висота – 1650 мм. На конвеєр новинка стала в квітні 2022 року. Кросовер можна купити не лише на рідному ринку марки, а також у США та Європейському Союзі.

Електрокросовер доступний у передньо- та повнопривідній версіях потужністю 204 та 218 к.с. (Два мотора по 109 л.с.) відповідно. З місця до 100 км/год монопривідний bZ4X прискорюється за 8,4 с, повнопривідний - за 7,7 с. Ємність літій-іонної батареї в обох версіях - 71,4 кВт•год. Запас ходу передньопривідного кросовера становить 559 км, повнопривідного – 540 км у європейському випробувальному циклі WLTC. Батарея підтримує швидкісну зарядку потужністю 150 кВт. Час заряджання до 80% ємності - 30 хвилин.