Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип | BOSS AUTO
укр|

Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип

Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип фото №1
Гонки автомобілів на паливних елементах (ТЕ) поки не стали буденними, хоча в вигляді експериментів такі гоночні апарати створювалися і навіть допускалися до змагань. А вони можуть служити рекламою водневих технологій і сприяти їх розвитку на дорожніх моделях. Тому Hyundai Motor заявила про партнерство зі студентською командою Forze Hydrogen Racing Делфтського технічного університету (Нідерланди). Голландці зайняті проектом прототипу Forze IX, який повинен стати найшвидшим в світі гоночним автомобілем на ТЕ.
Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип фото №2
Останній на даний момент апарат команди, Forze VIII, в 2018 році вперше брав участь в сертифікованих FIA гонках проти машин з бензиновими ДВС (Benelux Supercar Challenge). У 2019 м знову вийшов на Supercar Challenge і прийшов другим. Йому ж належить рекорд кола траси Зандворт для електричних спорткарів (1: 55.809). Але ж параметри у восьмої моделі Forze не дуже вражаючі. Паливні елементи потужністю 105 кВт, електромотори на 220 кВт, маса - 1250 кг, максималка - 210 км / ч, розгін до ста - менше чотирьох секунд.
Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип фото №3
Спортпрототип Forze IX буде куди більш здібні. Його паливні елементи повинні розвивати 240 кВт, підживлюючи буферну батарею і електромотори. У останніх максимальна віддача складе 600 кВт (815 к.с.). Привід буде повний з векторизацией тяги в поворотах. Апарат з масою 1500 кг зможе прискорюватися з нуля до ста швидше трьох секунд і розвивати максималку в 300 км / ч. І це при солідній притискної сили, необхідної на кільці.
Hyundai і Forze створять водневий спортпрототип фото №4
В інших аспектах машина перетинається з дорожніми моделями на водневих ТЕ. У ній теж буде застосовуватися газоподібний водень в балонах з тиском 700 бар. Для розвитку цього проекту голландці будуть консультуватися з фахівцями технічного центру Hyundai Motor Europe (HMETC) в Рюссельсхаймі (Німеччина). Перший варіант прототипу Forze IX партнери побудують вже в нинішньому році, а остаточний, після всіх коригувань і змін, вийде у 2022-му.